Izbori u Crnoj Gori su za nama, a ko je sve pružio doprinos u krajnjem rezultatu?

Navikli smo da u politici gledamo uglavnom ambiciozne političare, političke stranke i javne ličnosti, ali izbori u Crnoj Gori su nam pokazale jedan drugi diskurs. U pitanju je kreiranje javnog mnjenja putem mimova, šaljivih slika koje nose određene poruke. Tu su da nasmeju javnost o stvarima koje nisu nimalo smešne.

Fenomen mimova nije novijeg datuma. Prvi put su korišćeni u kampanji Donalda Trampa 2016. godine, a veliki potencijal su pokazali na izborima u Crnoj Gori. Od mim-stranica je nastala mim-scena, sa dosta kreativnih mladih ljudi koji su sadržaj plasirale svakog dana.

Za izradu mimova se koristi skoro sve: strana i domaća pop kultura, filmovi, serije, muzika. Samo što im se kontekst daje u zavisnosti od situacije.

Mnogo se u politici govorilo o mimovima, ali iza kulisa. Evropska komisija je sastavljala rigorozni pravilnik koji bi uređivao ovu scenu, ali on nije prošao. Mnogi političari danas komuniciraju sa građanima preko mimova.

Kratke i jasne poruke Donalda Trampa zamenili su mimovi, pa tako Vladimir Putin najavljuje vakcinu za COVID-19 u tom stilu:

Foto: red/red

IZVOR: FB / Vladimir Putin

Vreme pred nama će pokazati budućnost ovakve komunikacije, kako i gde mogu zaživeti.

Autor: redportal.rs

#Crna Gora

#Izbori

#mim stranice

#mimovi