Nedavno pronađeni fosilini ostaci navode na zaključak da su rani primati živeli u nekada močvarnom Arktiku, a verovatno je da su ove životinje dospele na Severni pol u novo stanište koje su naselile, jer se planeta zagrejala.

U severnoj Kanadi su pronađene desetine fosila zuba i kostiju vilice koje su pripadale dvema vrstama ranih primata (nazvane Ignacius dawsonae i Ignacius mckennai), možda bliskim rođacima primata, koji su živeli na Arktiku pre oko 52 miliona godina, navodi se u istraživackoj studiji objavljenoj u časopisu Sajens njuz.

Ovi ostaci su prvi fosili koji podsećaju na skelet primata ikada otkriven na Arktiku. Na osnovu kostiju može se zaključiti da su ove životinje bile veličine mrmota i da su, po svemu sudeći, živele u krošnjama drveća u arktičkim močvarama koje su nekada postojale iznad arktičkog kruga.

U tom periodu Arktik je bio znatno topliji, ali živi svet koji je tu živeo ipak je morao da se prilagodi ekstremnim uslovima kao što su dugi zimski meseci bez sunčeve svetlosti.

Ovakvi izazovi čine prisustvo stvorenja nalik primatima na Arktiku neverovatno iznenađujucim, kaže koautor istraživačke studije Kris Berd, paleontolog sa Univerziteta Kanzas u Lorensu.

- Nijedan drugi primat ili srodnik primata nikada do sada nije pronađen ovako daleko na severu - predočio je Berd.

Autor: Tanjug