Brodovi ne prevoze Beograđane od 1952. godine

Do kraja naredne godine Grad Beograd će sa 2 broda uspostaviti javni prevoz Dunavom i Savom, a tokom 2024. i 2025. godine biće nabavljeno još po 4 broda, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Zaključno sa 2025. godinom, Beograđanima će u sklopu javnog prevoza biti dostupno 10 brodova, kao i 1 u rezervi. Karte koje se koriste za autobuse, tramvaje i trolejbuse u okviru javnog gradskog prevoza važiće i za rečni prevoz.

Predviđene su 2 linije: crvena linija između Bloka 45, preko SRPC Milan Gale Muškatirović na Dorćolu do Ade Huje, kao i plava linija Borča - Ada Huja preko Zemuna.

Ove linije će se postepeno širiti u 3 faze. Crvena linija treba najpre da poveže Blok 70, Adu Ciganliju i Tržni centar Galerija, a zatim će biti proširena na Blok 45, Dorćol i Adu Huju. U prvoj fazi plava linija spojiće Zemun i Dorćol, potom Borču u drugoj i Adu Huju u trećoj fazi.

Vesić dodaje i da u narednom periodu, gradska vlast planira da koriguje postojeće linije gradskog prevoza, kako bi ga povezala sa budućim stanicama javnog rečnog prevoza.

IZVOR: TW / @sicveO11

Zanimljivo je da Beograd od 1952. godine nema javni rečni prevoz. On je ukinut nakon potonuća broda Niš između Velikog ratnog ostrva i Kule Nebojša, koji je prevozio putnike od Zemuna do Beograda. Razlog ove nesreće bilo je preopterećenje broda. Naime, iako je njegov kapacitet bio 60 putnika, na dan nesreće prodato je 106 karata, a veruje se da je na samom brodu bilo preko 150 ljudi.

Izuzetno nepovoljni vremenski uslovi samo su pomogli da stari brod, čiji su kapaciteti u broju putnika višestruko premašeni, doživi tragediju. Međutim, umesto korigovanja očiglednih ljudskih propusta, tadašnje vlasti su odlučile da ukinu javni rečni prevoz.

Autor: redportal.rs

#Goran Vesić

#Gradski saobraćaj

#Javni rečni prevoz

#gsp

#gsp brodići

#gsp rečne linije