Eksperiment je prvo rađen na miševima čije je život produžen za 23%

Novo istraživanje u kojem su naučnici produžili životni vek laboratorijskih miševa za 23% pomoću posebnih proteina, moglo bi utrti put ljudima da slave 120. rođendan.

Izraelski naučnici su kod 250 miševa pojačali dotok proteina SIRT6 koji "kontrolira brzinu zdravog starenja", ali obično opada tokom života, i postigli nevjerovatne rezultate.

Očekivani životni vek njihovih ispitanika ne samo da se povećao za 23%, već su bili i vitalniji i manje podložni raku u usporedbi s običnim miševima, navodi se u radu koji je objavljen u časopisu Nature Communications.

- Promene koje smo videli na miševima mogu se primijeniti i kod ljudi, a to bi bilo veoma uzbudljivo - rekao je prof. Haim Koen sa Univerziteta Bar-Ilan, koji je predvodio istraživanje, za list Times of Israel.

Ako bi ljudi primili ekvivalent proteina, njihov prosečni životni vek može doseći gotovo 120 godina, rekao je on. Ujedinjeni narodi su 2019., pre pandemije Covid-19, procenili da je prosečno očekivano trajanje života čoveka 72,6 godina, prenosi Russia Today.

Koenov laboratorij trenutno traži načine za sigurno povećanje nivoa proteina SIRT6 kod ljudi. Miševi su genetski modifikovani, ali ljudi će trebati lekove da bi postigli isti učinak.

- Razvijamo male molekule koje mogu povećati nivo SIRT6 ili učiniti postojeće količine proteina aktivnijima - rekao je naučnik, dodajući da očekuje konkretne rezultate za dve ili tri godine.

Koen je dugo radio na tom pitanju i već je izvestio o 15-postotnom povećanju životnog veka miševa u 2012. Međutim, njegovo je sredstvo tada delovalo samo na muške glodare.

Nova studija, koja je urađena u saradnji međunarodnih naučnika, uključujući prof. Rafaela de Kaba sa američkog Nacionalnog instituta za zdravlje, zabeležila je veliko poboljšanje. Muške životinje živele su 30%duže, dok je očekivano trajanje života ženki takođe poraslo za 15%.

#Miševi