Prirodna jedinjenja fitonutrijenti koji se nalaze u jabukama i drugom voću podstiču proizvodnju novih moždanih ćelija, što pomaže u poboljšanju memorije i kognitivnih funkcija. Do ovih zaključaka došli su australijski naučnici sa Univerziteta u Kvinslendu, zajedno sa kolegama iz nemačkog Centra za neurodegenerativne bolesti u Drezdenu. Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Stem Cell Reports.

Ranije je poznato da hemikalije u biljkama, poznate kao fitonutrijenti, poput resveratrola u crvenom grožđu ili epigalokatehin-3-galata (EGCG) u zelenom čaju, imaju blagotvorno dejstvo na različite organe, uključujući mozak.

Visoke koncentracije nekih fitonutrijenata stimulišu neurogenezu, proces stvaranja novih neurona u mozgu, prema novom istraživanju istraživača iz Australije i Nemačke. Rezultati njihovog eksperimenta pokazali su da su uzgajane u laboratoriji, matične ćelije mozga odraslog miša generirale više neurona i bile bolje zaštićene od smrti ako se u ćelijske kulture dodaju kvercetin ili dihidroksibenzojeva kiselina (DHBA), fitonutrijenti koji se nalaze u jabukama.

U isto vreme, određene matične ćelije, preteče hipokampusa, u moždanim strukturama odraslih glodara povezane sa učenjem i pamćenjem, množile su se posebno aktivno. Efekti kvercetina i DHBA na stvaranje novih neurona bili su uporedivi sa efektima viđenim posle vežbanja, dobro poznatog podsticaja za neurogenezu.

Autor: redporta.rs