Istraživači su utvrdili da su se potezi Maiae više od polovine vremena poklapali s ljudskim potezima♟

Prošlo je 15 godina kako je čovek pobedio računar na šahovskom turniru. Sada je tim istraživača razvio AI šahovsku tehnologiju koja ne želi čoveka pobediti kao robot, već pokušava igrati poput ljudi.

Maia engine, kako se zove AI koji igra šah poput čoveka, ne mora nužno odigrati najbolji mogući potez. Umesto toga, pokušava ponoviti ono što bi čovek učinio. AI je nastao kao rezultat rada istraživača sa Sveučilišta Cornell, Univerziteta u Torontu i Majkrosofta.

Istraživači su, za razvoj Maie, koristili sistem otvorenog koda Leela, koji je zasnovan na DeepMindovom AlphaZerou. Model su uvežbavali na pojedinačnim potezima iz miliona ljudskih igara, ali ne sa jedinim ciljem pobede.

Foto: Unsplash.com/@polarmermaid

Istraživači su trenirali više verzija AI na različitim nivoima veština. Dizajnirali su 9 botova za igranje s ljudima koji imaju rang između 1.100 i 1.900 (što znači igrači početnici do jaki amateri).

U decembru je Maia postala dostupna na šahovskoj veb stranici lichess.org, a ljudi su već u 1. sedmici odigrali sa njom više od 40.000 partija šaha. Istraživači su utvrdili da su se potezi Maiae više od polovine vremena poklapali s ljudskim potezima na svakom nivou veštine, a tačnost se povećavala kako se nivo veštine povećavao. Takođe su dodali da je sistem uspeo naučiti kakve greške igrači čine na različitim nivoima veština i prepoznati nivo veštine na kojem ljudi prestaju činiti takve greške.

Autor: redportal.rs

#AI

#Maia engine

#Majkrosoft

#veštačka inteligencija

#šah