Ime je dobio po džinovskoj morskoj zmiji iz nordijske mitologije

Paleontolozi su u Ilinojisu otkrili fosilizovane ostatke nove vrste mikrosaurusa, veličine prsta, koji je živeo pre 308 miliona godina. Istraživanje je objavio naučni časopis Royal Society Open Science.

Naučnici su mikrosaurus nazvali Joermungandr bolti, po Jormungandu, džinovskoj morskoj zmiji iz nordijske mitologije. Veličina samog fosila bila je oko 5 cm. Fosil je dobro očuvan: na primer, naučnici su pronašli čestice ljuskica - po tome se mikrosaur razlikuje od prethodnih nalaza. Osim toga, Joermungandr bolti imao je jaku lobanju i izduženo telo, zbog čega su naučnici pretpostavili da je u stanju da kopa rupe u zemlji.

Nalaz daje paleontolozima priliku da bolje razumeju navike ovih životinja sličnih gušterima. Otkriće baca svetlo na evoluciju različitih grupa životinja, uključujući vodozemce i gmizavce. Naučnici priznaju da bi mikrosaurusi mogli biti srodnici ovih potonjih.

- Mikrosaurusi su nedavno postali od velike važnosti za razumevanje porekla amniota. Smatralo se da su mnogi predstavnici mikrosaurusa preci bilo vodozemaca ili gmizavaca - rekao je agenciji Frans pres jedan od autora studije Arjan Men.

Amnioti su zajednički preci savremenih sisara i gmizavaca. Pojavili su se na planeti tokom perioda karbona, koji je počeo pre više od 350 miliona godina. Mikrosaurusi su živeli u istom geološkom periodu.

#Fosil