Emisije iz avijacije trenutno doprinose oko 2 procenta ukupnih globalnih emisija, ali to je u porastu.

Jestivo ulje može postati gorivo za avione. Da, tačno ste pročitali. Naime, aerodrom u Dalasu koristi ostatke ulja iz friteza u preko 200 restorana i pretvora ih u održivo gorivo za avione. Ovo rešenj bi moglo da umanji uticaj na životnu sredinu preko 150.000 letova dnevno širom sveta.

Rešenje je osmislio međunarodni aerodrom Dalas Fort-Vort.

- Proizvodimo mnogo otpada, mnogo nepoželjnih proizvoda koji moraju negde da odu. Ono što pokušavamo da uradimo je da pronađemo način da to uklonimo bez stvaranja štetnog uticaja - rekao je Robert Horton, potpredsednik za pitanja životne sredine DFV-a, prenosi 5NBC/DFV.

Avio-gorivo napravljeno od jestivog ulja i otpadnih masti naziva se održivo vazduhoplovno gorivo (SAF), što je naftna kompanija BP najavila kao ogroman korak ka održivom letu. Gorivo za mlazne avione i avione zahteva izuzetno visok odnos energije i težine.

Da bi se napravio SAF, ulje za kuvanje se rafiniše u sintetičko vazduhoplovno gorivo uklanjanjem kiseonika i drugih hemijskih magija, ali pošto se avion trenutno ne može oslanjati samo na sintetičko gorivo za vazduhoplovstvo, ovo se zatim meša sa standardnim gorivom kako bi bilo pogodno za let. Kada se završi, SAF omogućava normalnim avionima da lete sa oko 80% manje emisija, uključujući one koje se oslobađaju tokom njegove proizvodnje.

Ovo gorivo ne miriše kao friteze, tačnije uopšte ne miriše.

- Uopšte ne miriše na pomfrit. Ako pogledate samu tečnost, ona je bistra kao voda i nema mirisa - rekao je Pratik Chandhoke, menadžer tehničkih usluga obnovljive avijacije, Neste US, u drugoj izjavi.

Emisije iz avijacije trenutno doprinose oko 2 procenta ukupnih globalnih emisija, ali to je u porastu, a kako svemirski turizam počinje da dobija na zamahu, održive alternative goriva postaju očajnički potrebne.

Autor: redportal.rs

#aerodrom

#avionsko gorivo

#dalas

#jestivo ulje

#ostaci

#reciklaža