Zasnovan je na VTS tehnologiji 🚄

Kina je prethodnih godina preuzela vodeće mesto u svetu po izgradnji brzih železničkih pruga. Samo do kraja prošle godine, Kina je izgradila više od 37.900 kilometara pruga za superbrze vozove.

Kineski inženjeri su predstavili prototip superbrzog magnetskog voza koji koristi eksperimentalnu tehnologiju visokotemperaturnih superprovodnika (VTS). Ovaj voz su dizajnirali naučnici sa Univerziteta Jiaotong u saradnji sa kineskim železničkim gigantima, China Railway Group Limited i CRRC Corporation Limited. Oni tvrde da će voz moći dostići brzinu od 620 kilometara na sat. Na 165 metara dugom poligonu za testiranje, voz je imao probu prošle sedmice. Ovo je prva komercijalna primena VTS, koji ne zahtevaju tehnički složen i skup proces hlađenja na izrazito niskim temperaturama uz pomoć tečnog helijuma.

Uz pomoć magnetskog polja i ovaj prototip levitira iznad pruge kako bi bilo što manje trenja. Na taj način voz lebdi bez stalnog napona.

- Može se pomaknuti jednom rukom – kazao je Deng, a kineski Xinhuanet piše kako je jedan od novinara uspeo jednim prstom pomaknuti lokomotivu tešku 12 tona.

VTS tehnologija je veliki iskorak prema konačnom cilju železničkog saobraćaja, a to je da vozovi s magnetskom levitacijom putuju u tunelima pod niskim pritiskom. Cilj je da se maksimalno eliminiše glavna prepreka kod postizanja visokih brzina, trenje. Obično i vozovi gube energiju i brzinu na trenje i otpor zraka. A kako otpor zraka raste s brzinom voza, smanjivanje pritiska zraka omogućilo bi postizanje brzina većih i od 1000 kilometara na sat.

IZVOR: TW / @ChinaDaily

Autor: redportal.rs

#Superbrzi voz

#VTS

#kina

#voz