U stvarnosti će se i dalje proizvoditi motori s unutrašnjim sagorevanjem, koji će morati da budu zamenjeni

Izvršni direktor nemačke inženjerske grupe Boš (Bosch) veruje da će vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem morati da se koriste najmanje 35 godina dok ne bude dovršena elektrifikacija drumskog saobraćaja.

Foto: BYD

Kad bi se celokupna globalna proizvodnja od 90 miliona vozila odmah preinačila, bilo bi potrebno 16 godina da se promeni cela flota, rekao je Stefan Hartung u tekstu objavljenom na portalu Pajonir.

Boš je ključni dobavljač za automobilski sektor, prenosi Index.

U stvarnosti će se i dalje proizvoditi motori s unutrašnjim sagorevanjem, koji će morati da budu zamenjeni.

- Treba dvostruko više vremena, najmanje 30 do 35 godina, da se elektrificiraju svi automobili širom sveta - rekao je Hartung.

Dodao je da, osim toga, određena vozila ne mogu da se elektrifikuju i da će tehnologija unutrašnjeg sagorevanja morati da se proizvodi u Nemačkoj i dalje.

- Ne možete prisiliti kupce izvan Evrope da je ne koriste - rekao je Hartung.

Foto: Tanjug AP/Matthias Schrader

Napomenuo je i da su potrebne inovacije kojih još nema, a kao primer je naveo poljoprivredna vozila.

Kombajni rade do 12 sati dnevno sa snagom od 250 do 300 kilovata. "S baterijom potrebnom za to, vozilo bi verovatno potonulo u zemlju", rekao je.

Hartung je dodao i da je elektrifikacija tržište u razvoju i da proizvođači automobila sada govore da će tranzicija trajati duže nego što se pre očekivalo.

Autor: Tanjug