Fejsbuk preveliki da bi propao

Izgleda da Fejsbuk niko ne može da "maltretira". Bojkot reklama od leta nije ostavio nikakve posledice na prihod, čak je i porastao za 22% od prošle godine u trećem kvartalu. Pitanje je samo šta je sledeće? Možda da dobiju više novca od postojećih fanova Fejsbuka.

Firma Marka Cukenberga je ostala finansijski neoštećena iako je napravila pauzu od reklamiranja 1000 velikih kompanija kao što su Koka Kola, Ford Motor, protestujući zbog njihovog pogleda na govor mržnje. Korisnici tu promenu nisu ni osetili. Oko 55% od 6 milijardi ljudi koji imaju barem 15 godina koristi barem jednu od usluga koje pruža fejsbuk.

U nekom trenutku, Fejsbuk će dostići maksimum korisnika jer ne postoji više ljudi na planeti koji mogu biti novi korisnici. Sledeći korak bi bio podići prihod od već postojećih korisnika. Pomaže činjenica da se tržište reklama oporavilo posle inicijalnog šoka zbog COVID-19. Fejsbuk je javno objavio svoje prihode a u isto vreme je i Gugl zabeležio rast prihoda od 14% u istom kvartalu.

Veći potencijal dolazi od Fejsbukove "porodične" konekcije, aplikacije koje Fejsbuk koristi a nisu direktno brendirane kao njihove. Prihod nije isti kao osnovna aplikacija ali Instagram i Vacap beleže veći prihod od prosečnog prihoda svih aplikacija Fejsbuk kompanije.

Gigant vredan 763 milijardi dolara gleda da još više izvuče svojih mogućnosti. Instagram je skoro poboljšao kupovnu funkciju tako da korisnici mogu da kupe proizvod koji su videli na snimku. Slično ažuriranje će biti dodato i na konkurentu TikToku. Dok je aplikaciju za poruke, Vacap, Fejsbuk je jedva monetizovao.

Korisnike može odbiti previše drzak način pokušaja zarade firme. Dok Fejsbuk više ide ka električnoj trgovini i plaćanju, digitalna sigurnost predstavlja sve veću brigu. Kompanija već ima lošu istoriju zloupotrebljavanja podataka i kršenja privatnosti. Ako uspeju da održe kvalitet, dok povećavaju prihode, neće morati da brinu što na planeti ima ograničen broj ljudi.

Autor: Gina Chon / redportal.rs

#Cukenberg

#Fejsbuk