Ljubitelji stone igre Scythe su GODINAMA ČEKALI na ovo

Posle mnogih najava koje su puštene još krajem prošle godine dieselpunk RTS naslov Iron Harvest je konačno izašao 1. septembra, tako da je armija fanova posebnog sveta koji je nastao iz mašte poljskog umetnika Džejmija Stegmajera (Jamey Stegmaier), konačno mogla da oproba svoje strategijske sposobnosti i u realnom vremenu, bar kada je u pitanju ovaj neobičan sukob, smešten u alternativnu prošlost.

Uspeh koji je Stefmajer postigao na intrnetu među obožavaocima steampunk i dieselpunk žanra je brzo prenet na poteznu strategiju za stolom po imenu Scythe, tako da je bilo pitanje vremena kada će ovaj poseban svet dobiti i svoju video igru. Taj zadatak je na sebe preuzeo studio KING Art Games, koji nam je uglavnom poznat po serijalu point-and-click avanturica The Book of Unwritten Tales.

I pored toga što su uglavnom radili simpatične avanturice, može se slobodno reći da je studio ovim naslovom pokazao da može da se nosi i sa strategijama. Atmosfera u igri je takva da se igrač lako saživljava sa okruženjem, a moguće je birati između 3 frakcije - Polanije, Rusvijeta i Saksonije, koje predstavljaju alternativne verzije Poljske, Sovjetskog Saveza i Vajmarske republike tokom 1920-ih godina.

Kada je mehanika igre u pitanju, ona najviše podseća na legendardne strategije koje je izdavao Relic Entertainment, tako da ćete se lako privići na njega ako ste ikada odigrali Company of Heroes naprimer. Jedinice tri frakcije su donekle slične, ali i prilično različite u stilu i načinu borbe, tako da recimo polanska pešadija koristi obične puške, rusvjetska sačmare, a saksonska automate.

Pešadijske jedinice uče iz iskustva tako da je moguće od njih napraviti specijalizovane jedinice (ako prežive 😁), dok jedinicama sa težom opremom kao što su mitraljezi ili topovi će trebati više vremena za kretanje. Razume se, upotreba mehova u dieselpunk fazonu je obavezna, a uglavnom i najatraktivnije deluje. Naravno, onog trenutka kad oni stupe u borbu, potrebno je menjati pristup i strategiju u borbi, jer jedna je stvar kada se jedinice koriste same a druga kada od njih može da se pravi kombinovani borbeni sistem.

Jedina mana koju igra poseduje je AI jedinica koji još uvek nije na previsokom nivou, tako da ćete morati posebnu pažnju da posvećujete nekim detaljima, poput toga da li se kreću u željenom pravcu i jesu li se zaklonili kako treba.

Poseban šmek na celu priču dodaju razni zanimljivi likovi koji se pojavljuju tokom misija jer dodaju na uverljivosti celog okruženja, tako da će od mnogih moći da se čuje, a i vidi, kako im je dosta rata i da žele da izgrade bolji svet, dok javljanje jedinica na način koji je svojstven samo za njih je ostaje jedna od onih karakteristika koju svi vole, što će matorijim igračima sigurno pobuditi nostalgiju (ko je rekao Red Alert?).

Igra je dostupna za PC, XBox i PlayStation 4 platforme, dok kampanju mogu da igraju i dva igrača zajedno. Iz studija je najavljeno da će broj multiplejer mapa rasti, tako da ako spadate u obožavaoce žanra, ovo je svakako naslov koji vredi igrati.

Autor: redportal.rs

#iron harvest