Äak iako se ta ljubav desila pre viĆĄe godina, i dalje smo u svom umu lojalni svakom detalju svog poimanja te osobe i svom mestu kraj nje. MoĆŸe biti na desetine razloga koji su uzrok naĆĄe ljubavne nedaÄe, moĆŸda su se on ili ona preselili u drugu zemlju? MoĆŸda su se udali za nekoga drugog ili oĆŸenili nekim drugim? MoĆŸda su preminuli? SuĆĄtinski, to je nevaĆŸno. đ
Vratimo se malo u proĆĄlost, taÄnije u 18. vek. Vratimo se do Getea i njegove knjige Jadi mladog Vertera, koja je u biti upravo knjiga o ovom stanju ljudskog uma. Heroj knjige Verter, mladi i vredni student, strastveno se zaljubljuje u mladu i prelepu devojku po imenu Ć arlota. On se njoj sviÄa, ali ga ne voli, delom jer je udata za drugog Äoveka.
Sa druge strane, oko Vertera, je plejada singl ĆŸena i devojaka koje mu ukazuju paĆŸnju i bacaju signale da su zainteresovane, ali on nema vremena za njih. đ
Sve ĆĄto on ĆŸeli i sve ĆĄto mu je u mislima je prelepa Ć arlota. Ona koja ne mari za njega. đ±
Na kraju, izmuÄen i nesreÄan zbog toga ĆĄto ne moĆŸe da ima ono za Äim ĆŸudi, Verter izvrĆĄava samoubistvo.
Geteova knjiga je decenijama bila primer Äistote ljubavi, i kao takva je hvaljena kao jedan od najlepĆĄih primera pisanja nekoga ko se duboko razume ljubav.
Ovaj narativ neuzvraÄene ljubavi, toliko slavljen u druĆĄtvu i tematski Äest u svemu od filma, preko muzike do knjiga, zvuÄi Äisto, iskreno, idealno i univerzalno.
Ali ako malo dublje pogledamo, lako shvatamo da je ovo stanje svesti i fokusiranje oko onoga ĆĄto ne moĆŸemo imati zapravo siguran naÄin da nikada i ne budemo u vezi. Zapravo, da se nikada ne moramo suoÄiti sa realnostima ljubavi.
Fiksacija na odreÄenu i nedostupnu osobu omoguÄava nam da javno budemo 100% zaljubljeni i posveÄeni, da izgaramo za njom/njim, a zapravo da ne moramo da se nosimo sa istinskim problemima koje donosi sa sobom jedna prava, zemaljska i nadasve ljudska veza izmeÄu dve osobe.
Taj vrtlog kontradiktornosti moĆŸe proiziÄi iz viĆĄe razliÄitih faktora. Od nedostatka vere u sebe, od mrĆŸnje prema sebi. Od averzije prema oseÄanjima i njihovom pokazivanju ili Äak od straha od odbacivanja, koje Äe se dogoditi poĆĄto se otkrije vaĆĄa prava narav i karakter. Ti strahovi, iako su vama kao Äitaocu moĆŸda strani, za tu osobu su realni i zasluĆŸuju svako naĆĄe razumevanje. Ali oni skoro nikada nisu teme oko kojih je beznadeĆŸno zaljubljena osoba voljna da diskutuje.
Oni bi radije zadrĆŸali paĆŸnju na neuzvraÄenoj ljubavi, pre no na fundamentalnim razlozima zaĆĄto i dalje odrĆŸavaju svoju fiksaciju.
NaÄin izlaska iz ovog zaÄaranog kruga nije da negiramo svoja oseÄanja, koja oÄigledno posedujemo prema toj osobi. VeÄ da jasno sebi raĆĄÄlanimo ĆĄta nas je to privuklo ka njoj ili njemu i da to ĆĄto bezgraniÄno vrednujemo u toj jednoj osobi postoji i u drugim ljudima. Drugim ljudima koji ne donose sa sobom set problema zbog kojih je naĆĄa prva ljubav nesreÄna.
Paradoksalno, paĆŸljivim i iskrenim razmiĆĄljanjem o karakteru osobe u koju smo zaljubljeni mi polako dolazimo do spoznaje da zapravo moĆŸemo voleti i nekog drugog - niĆĄta manje iskreno i niĆĄta manje snaĆŸno i strastveno. đ
I nadasve, nateraÄe nas da se suoÄimo sa time da prava ljubav ne znaÄi patnju i depresiju izgaranja za osobom koju ne moĆŸemo imati, veÄ hrabrost da se suoÄimo sa zaista straĆĄnom moguÄnosti - da osoba koja je slobodna i koja, uprkos naĆĄoj ubeÄenosti u suprotno, zaista misli da smo mi dostojni njene ili njegove paĆŸnje i ljubavi.
Kako je ROMANTIKA uniĆĄtila LJUBAV đŠ
MOZAK VS. SRCE âââ
Autor: The School of Life / redportal.rs