Vesić kaže da će ove godine biti završena i 23 kilometra od auto-puta do Požarevca kada je u pitanju Dunavski koridor

Programom Skok u budućnost - Srbija Expo 2027, u okviru koga su predstavljeni razvojni projekti ukupne vrednosti 17,8 milijardi evra, Srbija će potpuno promeniti svoje lice, postati mnogo komfornija za život građana i svi njeni delovi će biti saobraćajno povezani i podjednako razvijeni, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Kaže da je to nacionalni plan u kojem, kako je rekao, treba da učestvuju sve građanke i građani Srbije jer je svima u interesu da naša zemlja bude dobro razvijena.

- Kada su u pitanju saobraćajnice, mi ćemo završiti 487 kilometara saobraćajnica do 2027. godine - rekao je Vesić gostujući na RTS-u i naveo da će tokom ove godine biti završen Moravski koridor do Trstenika i Kraljeva.
- Moravski koridor će biti završen od Preljine do Adrana kod Kraljeva i od Koševa do Trstenika tako da ostaje da se 2025. godine završi deonica između Trstenika i Kraljeva sa petljom Vrnjačka banja, Vrba i Počekovina i onda će Moravski koridor biti kompletno završen.

Vesić kaže da će ove godine biti završena i 23 kilometra od auto-puta do Požarevca kada je u pitanju Dunavski koridor koji će, kako je rekao, potpuno biti zavrsen 2026. godine, odnosno do Velikog Gradišta i Golupca.

U oktobru ove godine biće završena deonica auto-puta “Miloš Veliki” od Pakovraća do Požege i dodao da će se od Požege graditi dva nova autoputa – jedan prema Crnoj Gori odnosno prema Boljarama i drugi autoput Beograd-Sarajevo koji će se u prvoj fazi raditi do Mačkovog kamena odnosno do Sušice, to jest do skretanja za Zlatibor, naveo je Vesić i istakao da je budžet Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture veći.

Dodaje da je država prošle godine uložila tri milijarde evra u infrastrukturu, a da ove godine ulaže četiri milijarde evra.

Podseća da su prošle godine Kruševac i Šabac povezani na mrežu auto-puteva, a da će ove godine to biti slučaj sa Trestenikom, Kraljevom, Požarevcem, Loznicom.

- Na taj način omogućavate da dođe do novih investicija, da ljudi budu bolje saobraćajno povezani, da mogu da žive u jednom gradu, a rade u drugom, da se razvija turizam, lokalni biznisi i to je prava i jedina decentralizacija koja se desila u Srbiji, sve drugo su prazne priče - rekao je Vesić.

Kazao je da će deo projekata o kojima je govorio biti finansiran iz budžeta, a deo iz kredita. Kada su u pitanju uslovi pod kojima ćemo se zaduživati, Vesić je rekao da to zavisi od koga se zadužujemo, ali da se svako zaduživanje ratifikuje u skupštini.

- Poslanici za svako zaduživanuje mogu da pročitaju uslove pod kojima se ono vrši. U svakom slučaju mi smo stabilna zemlja koja ima visok rejting i zbog toga je moguće da se zadužujemo pod povoljnijim uslovima nego u prošlosti i od mnogih drugih zemalja.

Naveo je i da će se ulagati i u železnice, te da će ove godine biti završeno 108 kilometara brze pruge od Novog Sada do Subotice. Osim toga, ističe da će ove godine početi izgradnja brze pruge Beograd-Niš kojom će se, kada bude završena, između ta dva grada putovati sto minuta.

Takođe, naveo je da se zajedno sa Vladom Bosne i Hercegovine kreće u rekonstrukciju pruge Beograd-Sajlovo koja ide od Rume, preko Šapca i Malog Zvornika prema Bosni i Hercegovini, a da će se zajedno sa Vladom Severne Makedonije nastojati da se dobiju sredstva od Evropske unije kako bi se brzom prugom povezali Niš i Skoplje.

- Rekonstruisaćemo ukupno više od 2.000 kilometara regionlnih pruga - dodao je Vesić.

Što se tiče radnika, naveo je da Srbija sve više uvozi radnu snagu, što je "dokaz da smo postali srednje razvijena zemlja - jer postoje ljudi iz drugih zemalja koji mogu bolje da zarade u našoj zemlji nego u svojim.

- Mi smo zemlja koja samo u građevinarstvu ima oko trećinu strane radne snage. U poljoprivredi je taj podatak veći, skoro 40 odsto i u budućnosti ćemo, kako se bude razvijala industrija, morati da imamo još više strane radne snage - rekao je Vesić.

Autor: Tanjug